Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna są to zajęcia dla dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się, spowodowanymi dysleksją lub innymi czynnikami.

Celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie ogólnego rozwoju w procesie uczenia się. Zadaniem terapii jest również łagodzenie zaburzeń emocjonalnych, będących efektem szkolnych niepowodzeń oraz utraconej w skutek tych niepowodzeń motywacji do nauki i obniżonej samooceny.

Terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży 7-18 letnich z trudnościami szkolnymi i dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią:

Cele terapii pedagogicznej:

  • Rozwijanie samodzielności
  • Budowanie wiary we własne siły
  • Wspomaganie rozwoju psychicznego
  • Podniesienie efektywności uczenia się
  • Wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu programu nauczania
  • Eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
  • Usprawnienie zdolności koncentracji

Terapia pedagogiczna przeznaczona jest dla:

  • dyslektyków, dysortografików, dysgrafików, dyskalkulików
  • leworęcznych, ze skrzyżowaną lateralizacją
  • z wadami słuchu fonematycznego
  • dzieci z zaburzeniami percepcji wzrokowej
  • dzieci z zaburzeniami percepcji słuchowej
  • z problemami z koncentracją uwagi
  • mniej sprawnych manualnie, ruchowo, grafomotorycznie
  • tych, którzy mają problemy z nauką
  • dzieci niesamodzielnych
  • szczególnie nieśmiałych
  • nadwrażliwych

Warunkami skuteczności terapii są:

  • Wczesne jej rozpoczęcie (już w wieku przedszkolnym) u dzieci, u których dostrzegamy opóźnienia rozwoju funkcji niezbędnych do uczenia się
  • Systematyczne uczestnictwo w zajęciach terapeutycznych oraz praca z domu zgodnie z ze wskazówkami terapeuty.

Terapia pedagogiczna nie jest równoznaczna z nauczaniem i nie służy wyrównywaniu braków w nauce.

Do udziału w zajęciach serdecznie zapraszamy dzieci z trudnościami w uczeniu się, spowodowanymi różnymi przyczynami.