Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna są to zajęcia dla dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się, spowodowanymi dysleksją lub innymi czynnikami.
Celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie ogólnego rozwoju w procesie uczenia się. Zadaniem terapii jest również łagodzenie zaburzeń emocjonalnych, będących efektem szkolnych niepowodzeń oraz utraconej w skutek tych niepowodzeń motywacji do nauki i obniżonej samooceny.
Terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży 7-18 letnich z trudnościami szkolnymi i dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią:
Cele terapii pedagogicznej:
- Rozwijanie samodzielności
- Budowanie wiary we własne siły
- Wspomaganie rozwoju psychicznego
- Podniesienie efektywności uczenia się
- Wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu programu nauczania
- Eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń
- Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
- Usprawnienie zdolności koncentracji
Terapia pedagogiczna przeznaczona jest dla:
- dyslektyków, dysortografików, dysgrafików, dyskalkulików
- leworęcznych, ze skrzyżowaną lateralizacją
- z wadami słuchu fonematycznego
- dzieci z zaburzeniami percepcji wzrokowej
- dzieci z zaburzeniami percepcji słuchowej
- z problemami z koncentracją uwagi
- mniej sprawnych manualnie, ruchowo, grafomotorycznie
- tych, którzy mają problemy z nauką
- dzieci niesamodzielnych
- szczególnie nieśmiałych
- nadwrażliwych
Warunkami skuteczności terapii są:
- Wczesne jej rozpoczęcie (już w wieku przedszkolnym) u dzieci, u których dostrzegamy opóźnienia rozwoju funkcji niezbędnych do uczenia się
- Systematyczne uczestnictwo w zajęciach terapeutycznych oraz praca z domu zgodnie z ze wskazówkami terapeuty.
Terapia pedagogiczna nie jest równoznaczna z nauczaniem i nie służy wyrównywaniu braków w nauce.
Do udziału w zajęciach serdecznie zapraszamy dzieci z trudnościami w uczeniu się, spowodowanymi różnymi przyczynami.