Prowadzimy nabór na zajęcia, które odbywają się w drugiej połowie roku 2018.
Warsztaty wakacyjne.
Terminy: 28.07.2018; 04.08.2018; 18.08.2018; 25.08.2018, w godzinach 10-15.
W soboty w Zespole „Zacisze” przy ul. Pszczyńskiej 26 m 57 w Warszawie.
Odpłatne, 430zł za 4 spotkania po 5 godzin (20godzin).
Jak się zapisać
Prowadzimy zapisy telefonicznie 518 452 047; 696 509 924
lub mailowo – sdr.zapisy@interia.pl
Prosimy o podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu adresu mailowego kontaktowego. Nasz pracownik przekaże wszystkie niezbędne informacje.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, o przyjęciu na zajęcia decyduje również kolejność zgłoszeń, można również wpisywać się na zajęcia kolejnych grup warsztatowych jesiennych.
Co zyskują rodzice uczestniczący w naszych zajęciach, przykłady.
Większa wiedza, kompetencje, umiejętności rodzicielskie, opiekuńczo – wychowawcze.
Poprawa funkcjonowania rodzin pod względem więzi, zaradności, umiejętności wychowawczych, dobrego pełnienia ról rodzinnych, komunikacji, trzymania racjonalnych granic.
Danie rodzicom wsparcia w zakresie wychowywania dzieci, rozwiązywania trudnych sytuacji.
Zwiększenie wiary we własne możliwości bycia „wystarczająco dobrym rodzicem”.
Znalezienie przez rodziców w sobie takich postaw, które ułatwiają im radzenie sobie z wychowywaniem dzieci.
Zwiększenie umiejętności budowania więzi przez rodziców z dziećmi i w całej rodzinie.
Poprawa umiejętności radzenia sobie z własnymi indywidualnymi i małżeńskimi trudnościami tak, iż w mniejszym stopniu wpływają one negatywnie na wychowywania dzieci.
Przykładowe tematy.
Tematy dopasowywane są do grupy uczestniczących rodziców.
Ukierunkowanie myślenia na potrzeby i możliwości dzieci – czyli jak wzmocnić w dziecku jego naturalne możliwości i zdolności.
Wprowadzenie umiejętności słuchania dzieci, gdy one zgłaszają się do rodziców z problemem – czyli jak dobrze słuchać dzieci i być na nie uważnym.
Nauka rozpoznawania uczuć w kontaktach z dziećmi, nazywanie ich – czyli jak budować naszą relację z nimi głębszą i bliższą.
Umiejętności motywowania dzieci do aktywności i współpracy z rodzicami – czyli co zrobić aby dzieci słuchały się rodziców.
Zapoznanie rodziców z podstawową wiedzą na temat stosowania konsekwencji i nagród; rola „ram” zachowania dzieci – czyli jak stawiać granice i nie dać sobie wejść na głowę.
Jak organizować czas wolny dzieciom (znaczenie urozmaicenia aktywności), jak się z nimi bawić w różnym wieku.
Jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty i nieporozumienia bez zwycięzców i pokonanych.
Zapoznanie rodziców ze specyficznymi potrzebami i zachowaniami dzieci w określonych fazach rozwojowych, jak dopasowywać metody wychowawcze, wymagania – do wieku i możliwości dziecka.
Relacje między rodzeństwem, jak sobie radzić z rywalizacją; jak pomóc budować więź między rodzeństwem aby byli dla siebie źródłem oparcia w przyszłości; nauczenie się sposobów pomocy dzieciom wyeliminowania agresji, wzajemnej niechęci, rywalizacji, manipulacji.
Wzmacnianie samodzielności i zaradności dziecka.
Jak skutecznie chwalić dzieci.
Nabycie umiejętności wychowawczych czy związanych z budowaniem relacji z dzieckiem od pierwszych dni jego życia przez „młodych rodziców”
Rozstanie jak go przeżyć, typowe reakcje dzieci na rozstanie rodziców w zależności od wieku; jak rozmawiać z byłym współmałżonkiem i jak zadbać, żeby dziecko nie straciło kontaktu z odchodzącym rodzicem.
Specyficzne sposoby radzenia sobie z dziećmi z problemami nadpobudliwości, ADHD; radzenie sobie z objawami i odróżnianie ich od innych trudnych zachowań; klucz do zmiany trudnego zachowania, czyli co się dzieje przed, w trakcie i po trudnych domowych wydarzeniach; jak wprowadzać konkretne sposoby zmieniania zachowań dzieci; zachowania skrajnie trudne, kiedy wybuchamy, sygnały ostrzegawcze, jak wygląda wybuch i jak go przerwać.
Jak lepiej porozumiewać się ze swoim dorastającym dzieckiem, nie tracić z nim kontaktu, utrzymać więź, lepiej zrozumieć czas dorastania, podejmować bardziej trafne decyzje wychowawcze wobec nastolatka, jak radzić sobie z eksperymentami z używkami.
Jak zauważyć kiedy nasze dziecko może wpaść w uzależnienie, jak temu zapobiegać i jak radzić sobie z problemami uzależnień.
Jak ustrzec dziecko przed uzależnieniem w tym od gier komputerowych, telewizji, internetu, telefonów komórkowych itd..
Jak współpracować ze szkołami i przedszkolami, nauczycielami, wychowawcami.